Δευτέρα 17 Ιανουαρίου 2011

ΤΗΣ ΑΓΑΠΗΣ ΑΙΜΑΤΑ - ΑΞΙΟΝ ΕΣΤΙ ( ΜΠΑΣΗΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ )

1 σχόλιο:

  1. Τραγούδι από τον κύκλο τραγουδιών "Άξιον Εστίν" του μουσουργού Μίκη Θεοδωράκη σε ποίηση Οδυσσέα Ελύτη.
    Η ΕΙΡΗΝΗ ΠΑΠΠΑ (ηθοποιος) στην πρόσθετη αφήγηση.
    ----------------------------------------­------------------------------------

    "ΤΗΣ ΑΓΑΠΗΣ ΑΙΜΑΤΑ"

    Της αγάπης αίματα με πορφύρωσαν
    και χαρές ανείδωτες με σκιάσανε
    οξειδώθηκα μες στη νοτιά των ανθρώπων
    μακρινή μητέρα ρόδο μου ρόδο αμάραντο

    Στ' ανοιχτά του πελάγου με καρτέρεσαν
    Με μπομπάρδες τρικάταρτες και μου ρίξανε
    αμαρτία μου να 'χα κι εγώ μιαν αγάπη
    μακρινή μητέρα ρόδο μου ρόδο αμάραντο

    Τον Ιούλιο κάποτε μισανοίξανε
    τα μεγάλα μάτια της μες στα σπλάχνα μου
    την παρθένα ζωή μια στιγμή να φωτίσουν
    μακρινή μητέρα ρόδο μου ρόδο αμάραντο

    Στίχοι: Οδυσσέας Ελύτης
    ----------------------------------------­------------------------------

    Ο συνθέτης Μίκης Θεοδωράκης, για την αξία του μουσικού του έργου "Άξιον εστί" είπε:

    Ήταν φθινόπωρο του 1964 και βρισκόμουν στις Σέρρες για συναυλία. Μπροστά σε ένα κατάστημα δίσκων βλέπει αρκετό κόσμο να περιμένει σχηματίζοντας ουρά. Πλησιάζει λοιπόν έναν από εκείνους που περίμεναν, ο οποίος εμφανισιακά έμοιαζε αγρότης και τον ρωτάει:

    - Πατριώτη, τι περιμένεις στην ουρά για να αγοράσεις;

    - Με έστειλαν από το χωριό μου στην πόλη να αγοράσω τον δίσκο «Άξιον εστί», που μας είπαν οτι σήμερα θα έρθει στα δισκοπωλία των Σερρών.

    Τότε σκέφτηκα, λέει ο Συνθέτης:
    -άραγε υπάρχει τίποτα πιο σημαντικό να κάνεις στη ζωή σου; Μήπως τελικά αυτό είναι η «κορυφή» ;

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...